maanantaina, toukokuuta 31, 2010

Polveutumispisteet....

...ovat taas täällä! :(

Onneksi SKY:n sivuilla on aika kätevät ohjeet niiden laskemiseksi. Itse oon joskus muinoin kirjoittanut parikin artikkelia kanien rekisteröintiin liittyen, ensimmäinen | toinen .

Tässä lainauksia Facebookista! :)

Se on jotain salatiedettä, välillä ne oli poissa ja taas ne otettu käyttöön. Käytännössä molempien vanhempien on pitänyt ensin saada näyttelyistä pisteet ja ne voidaan rekisteröidä, niin silloin lapsukaisilla on se väh. vaaditut 10 p, jolla ne taas voidaan rekisteröidä mikäli saavat pisteet...Eli kaikki mitä käyttää kasvatukseen pitänee rekisteröidä tai toisen suvun puoli pitää olla rekattuja kaneja täynnä, jos toisella puolella ei ole. Näin jotenkin muistelisin. Olin niin tyytyväinen, kun se pisteiden lasku loppui, niin eiköhän taas...Lemmikkiluokkaankin kanien täytyy olla v. 2011 alusta tatuoituja.

Jos ei riitä polveutumiset ensi vuonna niin voi viedä kaneja rekisteröintinäyttelyyn. Tän vuoden vielä menee alle 10 pisteen. Huom: tuontivanhemmista menee -1 piste/vanhempi.
Hallitus on hyväksynyt että ensi vuodesta lähtien rekisteröinneissä polveutumispisteden raja otetaan takasin. Raja on 10 pistettä. 
Mä en tykännyt polveutumispisteistä ennenkään, enkä tykkää nytkään >:/
Mun mielestä tämä just hidastaa tuontien määrää ja uusien rotujen tulemista Suomeen.

Multakin on mennyt täysin ohi tuo, että polveutumispisteet on otettu takas! D: Hyi olkoon!!! Se myös heikentää vaikeiden muunnosten/kuvioiden kasvatusta, koska ne on harvoin näyttelytasoisia. Mun mielestä nuo polveutumispisteet on ongelma. Oli hyvä kun ne oli pois! Mun mielestä jos löytää jostain paperittoman lemmikkikanin, joka onkin ehtaa jalostusmateriaalia, niin sen voi aivan hyvin käyttää. Sehän on aivan uutta verta! Nyt sitten taas ei... :( 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitathan asiallisesti: ei kiroilua, vihamielisyyttä, poikas- tai hintakyselyitä. Hoito-ohjeet ym. kysymykset edelleen vieraskirjaan!