tiistaina, kesäkuuta 02, 2015

Roosa agilitykisoissa Lapualla

Otin Roosalle Lakken sunnuntaisiin kolmosten kisoihin 2 starttia, tuomarina Anders Virtanen. Saimme hylsyt molemmilla radoilla, ja vieläpä aika samanlaisessa kohtaa. Tietää siis seuraavien treenien teeman. ;)

Vuoden vaihteessa ajattelin luokkanousun huumassa, että nyt Roosa saa jäädä hyvin ansaitulle eläkkeelle! Mutta koska meidän 10-vuotias mummeli on edelleen teräskunnossa ja mieli hinkuu radoille, päädyin osallistumaan pariin kisaan saadakseni kokemusta kolmosista seuraavaa sukupolvea ajatellen. Ja vain harrastamalla Roosa luultavasti näin viriilinä on pysynytkin. Silmät vain alkavat pikkuhiljaa samentua, ja sokeana koira ei voi enää aksata, kuurona kylläkin. Joten annetaan nyt mennä niin kauan kuin voidaan. :)

Kovin tavoitteellisesti en voi sanoa meidän kisaavan. Meillä oli jo kakkosissa vaikeuksia päästä ihanneaikaan, ja kolmosissa se vain tiukentuu. Ei sillä, etteikö Roosa pistäisi tassua toisen eteen. Mutta kun Roosa ei irtoa minusta kovinkaan hyvin. Ja minä olen hidas.

Hyppyrata

Hyppyradalta minulla oli niin hyvä fiilis, että tämähän on simppeli. Paljon helpompi, kuin arvelin radan rakennusta seuratessani kentän ulkopuolelta. Ehkä minulla oli liiankin hyvä fiilis, ja olin sen takia varomaton? Joka tapauksessa Roosa hyppäsi aidan 14 väärään suuntaan. Luonnossa aita 14 oli suhteessa putkeen pikemminkin aidan 15 paikkeilla. Minä ehdin aidan toiselle puolelle Roosan allessa putkessa. Tarkoitukseni oli ottaa se vastaan aidan vierestä, ikään kuin pakkovalssina todella huonolla ajoituksella. Roosa tulkitsi, että aita pitää hypätä. Toisella radalla kävi samoin jo ensimmäisen putken jälkeen... Olin nääs rataan tutustuessani päättänyt, että nyt minä ehdin tehdä vähän joka paikkaan sokkarin. Joten olin taas liian aikaisin aidan toisella puolella. On se kumma, kun ei kerrasta opi. ;)
Agilityrata
Tässä alla vielä bonuksena Andersin kotisivuilta bongaamani radat kisasta, jossa hyppäriltä Roosa sai ensimmäisen LUVAn kohti kakkosia. Anders oli myös tuomarina minun ja Timin ihka ensimmäisissä kisoissa, jotka myös oli järjestänyt Lakke. Sivuilla on radat kuitenkin vasta vuodesta 2011 eteenpäin. Eli 4 vuotta sitten me oltiin vielä ykkösissä, kunnes yhtäkkiä saatiin kaikki kolme LUVAa kahdessa peräkkäisessä kisassa. :)

Agilityrata
Agilityrata
Hyppyrata

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjoitathan asiallisesti: ei kiroilua, vihamielisyyttä, poikas- tai hintakyselyitä. Hoito-ohjeet ym. kysymykset edelleen vieraskirjaan!